zaterdag 23 oktober 2010

Gratis tijd

Volgende week zondag houdt dichter Alexis de Roode zijn nieuweling ten doop: 'Gratis tijd voor iedereen'.
Op zondagavond hult poëzieminnend Utrecht zich in stemmige griezelkleding in verband met Het Feest Uit Amerika. In fakkeloptocht zullen ze door de straten gaan, op weg naar museum Speelklok, waar de bundel wordt gepresenteerd.

Tijdens deze optocht worden 'verversingen' aangeboden. Een van die verversingen ben ik. Gehuld in een zeer speciaal kostuum zal ik enkele gedichten voordragen. Bij fakkellicht dus. Dat vind ik fijn, aangezien het vrouwelijk deel van het publiek mijn gezicht mooier zal vinden wanneer het wordt omspeeld door flakkerende lichtvlekken en schaduwschilfers. Je ziet het allemaal toch net iets minder goed.

Ik heb mij voor genomen om een speciaal gedicht over de Dodennacht te schrijven. Binnenkort post ik het alvast. Houd je taai, lezer. Veel moed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten