donderdag 13 januari 2011

Eerste Bericht aan een Onbekende: Gedicht voor Marleen Vink

 Vanaf vandaag zal ik af en toe een voor mij volstrekt onbekende vereren met een gedicht (bloed, zweet, drank en tranen) aan hem of haar gericht. Het enige wat mijn onbekende moet hebben is een facebook-profiel. Vandaag Marleen Vink, de eerste in de reeks 'Berichten aan  Onbekenden' (dit alles sluit naadloos aan bij mijn interesse voor het onopvallende en mijn barmhartige inslag). Via de optie 'bericht' stuurde ik Marleen Vink het volgende, ik hoop dat ze het op haar prikbord zet:

Steeds groter, blonder worden in Groot-
      Ammers. Met kaplaarzen verdwalen in het ooievaarsbos ( zacht
      vliegen ze over, alsof ze bescheiden willen vliegen)
      en wakker worden met een leren jas en een interesse in mannen: dansen met Christel en
Loeki, dat lijpe wijf.
In Rotterdam zijn colleges en te veel mannen met dezelfde smoelwerken, daar is het leren hoe de stad een knetterend
zenuwstelsel is en af en toe een ooievaar zien vliegen: meer dan anderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten