dinsdag 16 augustus 2011

Gesprekken met de Gruweletser

In 'Gesprekken met de Gruweletser' spreekt dichter Maarten van der Graaff met Gruweletser D. Labruyere: Nederlands kunstenaar, autodidact, heremiet en medewerker van Domino's pizza. Vorige keer spraken zij over het werk van Bouguereau, dat de Gruweletser zeer bewondert. 





M: 'Ik wil het hebben over je bijbaantjes, volgens mij heb je het vreemdste werk gedaan om rond te komen.'


G: 'Op het moment werk ik bij Domino's pizza, maar ik heb inderdaad veel verschillende baantjes gehad. Even kijken: drager van lijkkisten, verkeersregelaar, schoorsteenveger, bakkershulpje, ramenlapper op zeven hoog, vogelringer bij Jan Desmet in de Kempen (een noeste Vlaming die zich al vijfendertig jaar inzet voor alles wat vliegt), loods-assistent, zeehondenverzorger bij Pieterburen, duivenmelker bij Eijerkamp in Zutphen, ober op een veerboot, croupier, straatartiest, verder heb ik nog in thuiszorg gewerkt en als koffieverkoper in de trein.'


M: 'Jezus, wat een hoop. Kun je rondkomen op het moment?'


G: ' Het gaat. Het is geen vetpot, maar ik verdien meer dan ik aan lijken verdiende.'


M: 'Een paar van je bijbanen hebben te maken met dieren. Wat is je lievelingsdier?'


G: 'De mol.'









Geen opmerkingen:

Een reactie posten