woensdag 27 april 2011

Jennifer, Freddie, Brandy, Mekhi, Matthew, Jennifer, Muse

Ik ontmoet de cast van I still know what you did last summer:
Jennifer, Freddie, Brandy, Mekhi, Matthew,
Jennifer en Muse,
op het parkeerterrein van het Yerba Buena
Skating and Bowling Center (Frisco).

Freddie Prinze Jr. neemt de tijd voor me. Hij signeert een shirt,
laat zijn naam achter: professioneel, maar met aandacht. Dan- tot mijn grote schrik-
bloost hij
en wordt vlees.
Freddie is het vreemdste. Hij is blozende massa. Hij
bukt zich en tekent op het asfalt.
Een groepje veertigers gaat voorbij. Lantaarns ontslapen.
Het wordt koel, van veraf klinken gemoedelijke stemmen.
Freddie tekent (puntje van zijn tong uit zijn mond).
En wat opvalt: ik kan geen grap bedenken en kijk toe.

Tijdens het bowlen spreek ik Brandy.
'Toen Awatef Aboudihaj stierf onder het staal,
kon ik de dingen en hun hele fucking
heldere aanwezigheid niet langer verdragen',
is een zin die blijft hangen.

Matthew praat veel over Gossip Girl.
Hij wil benadrukken dat die cast zonder overdrijven
een grote familie is.
Hij bedoelt dit in overdrachtelijke zin.
Meer van dit soort opmerkingen gaan verloren door het
rochelende mechaniek boven de bowlingkegels.
Hij drinkt acht 'Blue Curaçao' achter elkaar
en citeert bij zijn eennalaatste drankje Charles Bukowski's
grafschrift
als hij in mijn oor schreeuwt: 'don't try'.

De mooie Jennifer krijg ik niet te spreken.
Zij houdt zich afzijdig en praat met het personeel.
Terug op het parkeerterrein zoek ik de plaats waar
Freddie op het asfalt tekende.
Ik zoek net zolang tot ik een ongemakkelijk gevoel krijg
en in mijn leaseauto stap en naar jou ga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten