vrijdag 15 april 2011

VIJF TABLETTEN

EERSTE TABLET

Hij gaat op pad om een urn te kopen. Een urn die past bij zijn woonomgeving.
Eerst de prooidieren bij de halte keuren, de oude zwavel nieuw in de neus,
dan door geluid zonder metro worden opgeslokt.
Welkom in de categorie:
alles.

Even schuilt hij onder lucht (de lucht is een bijtplek).
Buitenshuis heeft hij geen conditie.
In een electronicazaak, tussen matglazen
kasten prutst hij met het stijve knoopje van zijn shirt. Hij loert.

Er zijn vieze snollen om keihard
af te palen,
maar hij mist zijn ouders.

[ Grote lacune. Hij neemt zich voor een verbond te sluiten.]

Ze
ziet hem aan en strijkt tot bloedens toe een lok uit haar gezicht- 'dood mij niet'-
verplaatst haar gewicht van linker-
naar rechtervoet.

'Dat was niet waar ik op doelde. Dat was in het geheel niet waar ik op doelde'. Haar sjaal,
terzijde geworpen, is dezelfde sjaal van toen in x en vanzelfsprekend een argument vóór
een gedetermineerd universum.
Hij gaat maar weer.

Of wacht, hij zegt: 'nog deze Aarzelmaand,
zal ik mijn aankoop doen'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten